Maybank menawarkan bantuan untuk mangsa banjir (pelanggan individu, perusahaan kecil dan sederhana, dan pelanggan bukan runcit) yang termasuk
- Rebat perkhidmatan tunda maksimum sehingga RM100 di pusat servis Perodua berhampiran
- Diskaun 20% ke atas alat-alat ganti terpilih
- Semua barangan elektronik, gasket baik pulih enjin, tempat duduk kenderaan, kemasan pintu dan permaidani
- Pemeriksaan percuma kenderaan
Pelanggan Maybank yang terjejas akibat banjir boleh memohon bantuan ini melalui
- E-mel kepada floodrelief@maybank.com dan sertakan sekali maklumat seperti
- Nama/nama syarikat,
- Nombor IC/Pendaftaran Perniagaan,
- Nombor telefon,
- Jenis pinjaman/produk (cth. Gadai Janji, Sewa Beli, Pembiayaan Pinjaman Berjangka),
- Nombor kenderaan (untuk sewa beli)
- Kunjungi atau hubungi mana-mana cawangan Maybank, Pusat PKS, Pusat Perbankan Perniagaan atau Pusat Kewangan Auto (yang mana berkaitan) di seluruh negara
Sumber: